המנהל כמנטור

תפוקות הסדנא:

  1. גיבוש תפיסת תפקיד ניהול המגדירה את המנהל כמנטור לאנשיו.
  2. ביסוס מיומנויות יסודיות בעבודת המנהל כמאמן עם עצמו לפני הכול ועם אנשיו כתוצאה מכך.
  3. גיבוש תהליכי אימון וחניכה במסגרת שיטות הניהול הקיימות על מנת להטמיע את תפיסת המנהלים כמנטורים בארגון באופן רחב וכולל.


עיקרי תוכן:

  1. המנהל כמנטור האחראי לייצר תחתיו אנשים המחוברים ברמה האישית לארגון, מחויבים לערכים ולתרבות הארגונית ומוצאים הגשמה ומימוש עצמי במסגרת תפקידם.
  2. תפיסת הפרואקטיביות ומסוגלות עצמית והנחלתה למנוהלים במטרה לקדם אותם כאנשים עצמאיים, אוטונומיים ובעלי יכולות למידה גבוהות.
  3. חניכה כמיומנות מרכזית המשלבת שני מרכיבים.
    מרכיב פסיכולוגי: מוטיבציה, אמונה ביכולות, יצירת מחויבות לארגון ולתפקיד.
    מרכיב מקצועי: שיפור ידע מקצועי נדרש לתפקיד מוגדר.
  4. פרקטיקה בניהול שיחות משוב:
    הגדרת מטרה ברורה, תיאום ציפיות כבר בתחילת השיחה, יצירת קרקע פוריה להקשבה ועיכול המסרים, פתיחות לשינוי חוות דעת, תשאול מעמיק לעומת מונולוג מנהל.
  5. מיקוד בכלי התשאול ככלי מרכזי להעברת משוב ויצירת הסכמה אצל מקבל המשוב.
  6. עקרונות מרכזיים: שפת גוף, setting, איזון אמין בין נקודות לשימור ושיפור, שימוש בעובדות ולא בפרשנות.
  7. משוב דו-סיטרי. החשיבות והשיטה להזמנת משוב Bottom-Up.
  8. מבנה שיחת משוב רצוי:
    א. תיאום ציפיות הדדי והגדרת מטרה לשיחה.
    ב. הגדרת פערים באמצעות טכניקת תשאול.
    ג. מיקוד נקודות לשימור ושיפור.
    ד. הסכמה הדדית ומחויבות לפעולה.
    ה. מעקב ובקרה – ביצוע follow-up בתוך זמן סביר.

בסדנא משולבים ניתוחי אירוע ותרגולים המתבססים של מציאות חיי הארגון.

קהל יעד:

מנהלים בדרג ביניים ומעלה, האחראיים על אדם אחד או יותר.

 חזרה לרשימת הסדנאות.

Comments are closed.